Friday, December 24, 2010

Bila Pilihan itu ada dua........


Assalamualaikum.........

Sudah lama tidak menulis di blog saya..untuk menulis sesuatu nyata saya terpaksa berkira...silap tulis ada yang terasa, silap luah, ada yg tersalah sangka...sungguh menulis di blog harus berhati-hati kerana ia boleh diakses oleh sesiapa.......namun tujuan saya membina dan menulis blog ini bukanlah untuk melepaskan kegeraman saya kepada sesiapa...menghentam sesiapa yang saya tidak puas hati...cuma harus berhati-hati..dan sekadar ingin meluahkan perasaan tatkala jiwa ini berkecamuk..dan mencoretkan serba sedikit tentang kehidupan diri sendiri yang pastinya akan berkait dengan orang lain namun itu bukan tiket untuk saya menyerang orang lain...

Sungguh hanya tinggal beberapa hari lagi saya akan meninggalkan family saya, hanya tuhan saja yang tahu..bukan tidak pernah berpisah, tapi bila sudah lama tinggal di rumah, pastinya perpisahan itu sungguh menyiksakan jiwa ini dan saya harus menyesuaikn diri dengan suasana yang bukan baru...tapi tidak sama dengan suasana di rumah sendiri....hakikatnya itulah kehidupan...saya redha : )

Perasaan ini berkecamuk setelah di datangi dua pilihan yang rasanya saya tidak mampu untuk membuat pilihan dalam masa yang singkat disebabkan kekangan tertentu....kerana ketidakmampuan saya.............kerana keterbatasan saya....namun saya percaya hanya Allah yang mengetahui yang terbaik......... dulu seringkali membaca kisah orang lain...sekarang saya yang mengalaminya..huhuhu...namun saya yakin saya masih kuat menghadapi dan sekarang tiada apa lagi yang mahu saya katakan...hanya hati yang selalu berbisik..dan hanya Dia yang mengetahui..tiada guna bercakap banyak kalau jawapannya masih tergantung!.....oleh itu saya tawakkal...

Mungkin ini ujian yang Allah datangkan kpd saya untuk mematangkan saya dalam membuat pilihan dan keputusan dalam kehidupan...mudah-mudahan ada penyelesaian yang terbaik untuk saya dan mengharapkan sangat Allah tunjukkan saya yang mana yang terbaik untuk saya kerana lagi merumitkan bila mana yang kita mahukan tidak selari dengan yang orang terdekat mahukan.. adakan itu petanda yg saya mahu tidak baik untuk saya..namun saya percaya pada kata2 seseorang, yang mudah itulah mungkin yang terbaik...... dan saya harus menunggu itu yang pasti biarlah Allah yang menentukan segala-segalanya...kerana Allah Maha Mengetahui..

1 comment: